Svært at tro på en verden af ​​sport og fritid, men indespærring har gjort folk glade! I Argentina har salg af udstyr aldrig været så godt, et bevis på, at disciplinens popularitet forbliver intakt.

Et nyt boom for padel i Argentina

“Denne vækkelse har overrasket alle dem, der er i marken”, forklarer Mariano Tarterelli, tidligere professionel spiller, i spalterne i den daglige La Nación. En af grundene til denne vækst er professionaliseringen af ​​praksis, herunder blandt markedsaktører: ”I starten var det en forretning som enhver anden. De, der skabte landet, vidste intet om det, dimensionerne var alle forskellige. Nu ses det som en sport. Unge mennesker ved nu, at vi kan leve videre padel I Europa".

Derudover var det nødvendigt at modvirke dårligt omdømme padel i Argentina i forhold til fælles slid, et centralt problem: ”Mere end andre steder har det altid kostet os at blive offentliggjort, fordi vi sagde, at hvis du spillede, så skadede du dig selv. Det skete aldrig i Europa ”, fortsætter Tartarelli.

Som vi for nylig sagde, fremkomsten af ​​nye grunde med ny generation tæppe og gennemsigtige vinduer gjorde det muligt både at skåne knæ og ankler for spillerne, men også at tiltrække nye udøvere, der ikke kunne se tændstikkerne, fordi væggene var lavet af cement.

padel copa mapei argentina

Udsolgt

I modsætning til hvad der kan være sket i 1990'erne måles oprettelsen af ​​jord i forhold til antallet af praktiserende læger. Mætningen var sådan, at der var flere baner end spillere, hvilket reducerede interessen for padel. Ifølge avisen Clarín, 70% af landets provinser har mere end 50 steder et Buenos Aires har mere end 1000. I alt er der 6000 domstole, 2000 klubber og næsten 2 millioner udøvere.

Utroligt har salget af udstyr aldrig været bedre end i 2020, butikker er udsolgt, og tilbuddet diversificerer med ikke mindre end ti ketsjeproducenter. Spurgt af Clarín, Gustavo Olivera, ejer af to butikker dedikeret til tennis og padel, sikrer endda, at indkøb er blevet ganget med ti, hvilket giver mål for den aktuelle boom i disciplinen. I øjeblikket sælger det for ti gange flere artikler fra padel end tennis i Argentina !

Kong Bela forkælet af Wilson

Og for at skabe kald, hvad bedre end karismatiske mestre? Med ti argentinere i verdens top 20, inklusive den bedste spiller i historien, Fernando Belasteguin, er der ingen mangel på symbolske figurer!

Marketingpotentialet er så stærkt, at det efter et årti med Head, Bela indgik med Wilson, der fejrede partnerskabet ved at gøre det stort. Mærket lancerede linjen “Wilson x BELA” inklusive flere designs af ketsjere, tilbehør, tekstiler og højtydende sko.

Belasteguín foran Wilson net

Hvis ”Maradona af padel”Er i tusmørket i sin enorme karriere, hans tidligere holdkammerat Agustin Tapia kan betragtes som hans "Messi". Hvad skal man garantere i lang tid endnu en formidabel udstilling og et stort sportsligt og økonomisk potentiale. Nok til at erstatte Spanien som land nummer 1 i verden?

François Miguel Boudet Journalist padel sport

Jeg er sportsjournalist, der bor i Barcelona og naturligvis fan af padel.

RMC Sports, L'Equipe Magazine, Sport24, Infosport +, BeIN sports og nu prikken over i'et: Padel Magazine ! ;)