SOFEP-fonden, der administreres af MCH Private Equity, har besluttet at investere i "All for Padel” for at sætte skub i koncernens internationale ekspansion. Denne enhed, som blev oprettet i 2018, har til formål at ledsage og støtte spanske virksomheder til at udvikle sig internationalt.

Som en påmindelse, All for brand Padel (AFP) er Adidas' licens til ketchersport, herunder selvfølgelig padel. Det blev skabt i 2010 og har skabt et solidt brandimage, der gør det muligt nu at være en af ​​markedslederne.

Et lovende partnerskab

Industriens fremgang padel i de seneste år har gjort det muligt for virksomheden at ekspandere til de fire hjørner af kloden.

Faktisk gennem hele sin udvikling, All For Padel har formået at etablere sig i ikke mindre end 40 lande.

Den 18. november, Spanien Oman Private Equity Fund (“SOPEF”) annoncerede officielt sin indtræden som minoritetsinvestor i AFP. Denne operation har til formål at konsolidere udviklingen af ​​virksomheden, men også at accelerere dens internationale ekspansion ved at udnytte de muligheder, som dette mere end livlige marked tilbyder. Derfor kan dette nye partnerskab være en reel velsignelse for Adidas, som søger betydelig økonomisk støtte for at implementere sine nye strategiske planer.

Land af padel Alt til Padel

"Konsolidere vores status som markedsleder"

Som vi fortalte dig lidt tidligere, Alt For Padel er til stede i 40 lande og arbejder hånd i hånd med klubber, foreninger og internationale forbund. Dens hovedformål er at udvikle disciplinen i hele verden. Derudover ønsker firmaet at præsentere projekter med høj merværdi såsom fremstilling af udstyr, men også installation af baner samt uddannelse af fremtidige trænere via All For Padel Akademi. I 2021 havde AFP en omsætning på omkring 30 millioner euro. Ambitiøs og selvsikker vil sidstnævnte sigte efter en stigning på 70 % for indeværende år.

Selon Jose Luis Sicre, medstifter og administrerende direktør for All For Padel "SOFEPs indtræden i virksomhedens kapital forudsætter, at vi kunne drage fordel af bedre midler til at strukturere os selv og styrke de projekter, vi har i pipelinen. Desuden har de alle det til fælles at lave padel internationalt og konsolidere vores status som markedsleder.”

Luis Parras, en partner hos SOPEF, talte også om denne nye alliance.

"AFP repræsenterer en stor mulighed for os, når vi søger at udvikle vores tilstedeværelse internationalt. Derudover fik mange nøgleelementer os til at beslutte at investere i denne virksomhed. Adidas er faktisk et stærkt mærke med en meget god positionering på padel og frem for alt en stor professionalisme fra ledelsesteamets side de seneste år.”

Sebastien Carrasco

Fremtidens naturlæge og brænder for padel, Seb er sundhed/mad herre for Padel Magazine. Han jonglerer mellem pala, quinoa og æteriske olier. I næsten to år nu har han beskæftiget sig med nyheden om den lille gule bold med samme passion.

Tags