I anledning af PadelReference.com All Star 2025 organiseret kl Padel Berør Bassin d'Arcachonsalgsdirektøren Frankrig og Benelux af Tecnifibre, Thibaud Berland, så tilbage på brandets første år med massiv investering i padel, strategien implementeret omkring ketcheren kurveog udsigterne for fremtiden.

En fuldstændig redesignet strategi

"Dette er vores første rigtige investeringsår i padel," siger Thibaud Berland. Efter flere sæsoner med observation, Teknisk fiber besluttede at accelerere sin udvikling på dette marked i 2025 med en ny tilgang.
"Vi ændrede fuldstændig vores strategi. Det er et toårigt projekt, initieret af Victor, som gjorde det muligt for os at starte med spilleren og bygge et sammenhængende produkt. Vi studerede konkurrenterne og frem for alt identificerede en præcis vinkel: evnen til at generere en negativ vinkel"En afgørende faktor mellem gode spillere og det allerhøjeste niveau."

Denne forskning førte til oprettelsen af kurve, en symbolsk ketcher for Tecnifibres genoplivning inden for padel.

Konkrete resultater fra det første år

Efter ni måneders drift taler tallene for sig selv:
"Vi har observeret, at 90 % af spillerne forbedre deres bane, når de passerer over kurveDette er ikke historiefortælling; det er en reel produktfordel.

Feedback fra influencere, indholdsskabere og gamere De, der testede ketcheren, var særligt positive. "Lad os være ærlige: Vores gamle ketchere var mindre raffinerede. I dag repræsenterer Curva den første sten i en ny æra til Tecnifibre.

En hastigt voksende fransk tilstedeværelse

På nationalt plan har Tecnifibre styrket sin synlighed blandt de bedste franske aktører.
"Vi er nu ved næsten 10% af spillerne i den franske top 100 udstyret med Tecnifibre. Målet er at nå 15% i 2026"Ikke at søge dominans for enhver pris, men med ægte brandkonsistens og præstation."

Ideen: at opbygge en solid base i Frankrig, inden denne tilstedeværelse gradvist udvides internationalt.

Ambitionen stopper ikke der. Tecnifibre har fuldt ud til hensigt at etablere sig på verdensscenen:
"Vi kan endnu ikke tale om større spillersigninger i 2026, men Vi sigter mod at være blandt de 20 bedste spillere i verden inden for to til tre år.Det er vores plan, og arbejdet er allerede i gang.

Spilleren Gonzalo Alonso, der allerede er under kontrakt, legemliggør denne strategi perfekt: "Han er en fremragende ambassadør for diamantform"Og han er ikke langt fra top 20."

Et sortiment, der vil udvides i 2026

Efter lanceringen af kurveTecnifibre forbereder det næste skridt.
"I starten af ​​2026 lancerer vi en kraftfuld ny serie, baseret på diamantformen, efterfulgt af en andet højdepunkt produceret i andet halvår. Til sidst vil vi have tre til fire områder : omgang, vanddråbe et diamantalle inspireret af innovationer fra Curva.

Hvad angår indtægter, spiller padel en stadig vigtigere rolle.
"I dag, den Padel repræsenterer cirka 10% af vores omsætning i Frankrig, sammenlignet med meget mindre for et par år siden. Målet er at nå 20 til 25% inden for to til tre år. "

International forretning er fortsat en prioritet: "USA er mere fokuseret på pickleballMen Europa og Sydamerika er nøglemarkeder for os. I Spanien arbejder vi allerede med flere store aktører: markedet er mættet, men vi skal være der, og Tiden vil være på vores side.. "

"Vi tog os tid til at gøre tingene rigtigt, og i dag starter vi igen stærkere end nogensinde. Curva er..." begyndelsen på et nyt kapitel til Tecnifibre i padel.

Frank Binisti

Franck Binisti opdagede padel på Club des Pyramides i 2009 i Paris-regionen. Siden da har padel været en del af hans liv. Du ser ham ofte på turné i Frankrig for at dække store franske padel-begivenheder.