Padel-mærker er engageret i en rigtig krig for at sponsorere de bedste spillere i verden og få synlighed blandt den brede offentlighed. Vi vil se, hvilket mærke der er mest repræsenteret i den globale top 30.
Bullpadel, det mest repræsenterede mærke
Det spanske mærke Bullpadel er den med det største antal spillere fra verdens Top 30 under kontrakt, med seks spillere, alle rangeret i Top 20.
Spillere under kontrakt:
- Fede chingotto : 4. spiller i verden
- Martin Di Nenno : 6
- Paquito Navarro : 11
- Pablo Cardona : 15
- Alex arroyo : 19
- Juan Tello : 20
Siux ramper op
MÆRKE Siux Padel er især repræsenteret ved sin overskrift, Franco Stupaczuk, 5. verdensspiller, med hvem mærket for nylig afslørede en pala med hans image (Electra ST4 Stupa Pro). Selvom brandet kun sponsorerer én spiller i verdens top 20, tegnede det, lige før VM, unge lovende spillere fra kredsløbet i september sidste år med underskrivelsen af Leo Augsburg (20 år) Alex Chozas (21 år) og Tino Libaak (19 år).
Spillere under kontrakt:
- Franco Stupa : 5
- Leo Augsburg : 24
- Alex Chozas : 26
Mærker, der er afhængige af ikoniske figurer
Nogle mærker vælger at samarbejde med en exceptionel spiller, en verdenskendt atlet, for at legemliggøre deres værdier. Dette er især tilfældet Head, Nox et Adidas, som er baseret på emblematiske figurer med en stærk global gennemslagskraft og stor popularitet.
Head partnere med verdens nummer 1 Arturo Coello, spansk stjerne, der sammen med sin partner Væg, dominerer verdenskredsløbet. Mærket har lanceret produkter, såsom ketcheren Head Coello Pro 2025, i hans billede.
Det spanske mærke Nox stoler også på sin muse, verdens nummer 1 Agustin Tapia, et sandt ikon af padel. Han startede sin professionelle karriere med en ketcher Nox og samarbejdede om at skabe en komplet kollektion, inklusive sko, ketchere og outfits. Det spanske mærke for nylig underskrevet den 14. spiller i verden, Edu Alonso.
Som for Adidas, det tyske mærke nyder godt af stor synlighed takket være Ale Galan, i øjeblikket verdens nummer 3, som skrev historie på det professionelle kredsløb ved siden af juan lebron.
Babolat, den mest repræsenterede blandt verdens top 10
juan lebron, der i øjeblikket er placeret som 8. i verden og en nøglefigur inden for padel, er brandambassadøren Babolat i konkurrencer Premier Padel i flere år. Det franske mærke tæller også blandt sine atleter, Coki Nieto, rangeret 9. i verden og nylig vinder af Master Finalen i Barcelona, sammen med Jon sanz.
Forskelle mellem mærker i Top 30
Mærkerne deler verdens bedste spillere, og det er tydeligt, at der er stor forskel på atleter på kontrakt med forskellige mærker. Wilson, der havde legenden Belasteguin som et padel-ikon af sit brand på det professionelle kredsløb før hans pensionering i december sidste år, har nu valgt Javi garrido som ny ambassadør. Mærker som LOK et Drop Shot også etablere sig som referencer i padelverdenen, med signering af spillere fra Top 10 global.
- LOK : 1 spiller (Mike Yanguas, 7.)
- Wilson : 2 spillere (Javi garrido, 12. og Luciano Capra, 27.)
- Puma : 1 spiller (Momo González, 13.)
- Drop Shot : 2 spillere (Jon sanz, 10. og Lucas Campagnolo, 29.)
- DJO : 1 spiller (Jairus Baptist, 22.)
- Kuikma : 1 spiller (Maximilian Sanchez, 23.)
- Joma : 1 spiller (Juan Esbri, 26.)
- Oxdog : 1 spiller (Javier Barahona, 30.)
- Taktisk Padel : 1 spiller (Lucas bergamini, 16.)
- SET : 1 spiller (Sanyo Gutierrez, 18.)
Som altid, et ønske om at udstyre dig selv, retning padel butikker eller retning butikken i din yndlings padelklub.

En stor sportsentusiast og tidligere tennisspiller opdagede jeg padel for et par år siden uden egentlig at bruge meget tid på det. Så blev jeg afhængig af denne sport ved at dyrke den og se de første padelkampe. Ser frem til at dele 2025-nyhederne med dig!